International Child Coaches RegisterInternational Coaches Register
Volg ons op Facebook

Huiswerkbegeleiding

Herkent u als ouder iets van onderstaande?

Regelmatig slechte cijfers? ‘Weinig huiswerk’? Geen motivatie? Slechte werkhouding? Veel discussies thuis? Signalen van school? Onzeker over prestaties? Ongelukkig kind? Inefficiënt huiswerk maken?

 

 

Of herken je als leerling één van deze dingen?

Sommige stof of vakken niet goed snappen? Dyslexie? Je moeilijk kunnen concentreren? Slechte cijfers? Je niet op je gemak voelen op school? Graag naar een hoger niveau gaan? Thuis niet goed aan je huiswerk kunnen werken? Te veel dingen tegelijkertijd te doen en moeite met plannen?

 

                             … Allemaal redenen om huiswerkbegeleiding te nemen!


Waarom huiswerkbegeleiding?

... Om te leren plannen
       ... Om samen met een coach aan schoolvakken en competenties te werken
             ... Om samenvattingen te leren maken
                   ... Om samen met je coach te zoeken naar een leerstijl die bij je past
                         ... Om overhoord te worden

 

 

Huiswerkbegeleiding wordt door mij als coach gegeven.

Elke leerling moet minstens 1,5 uur per middag blijven, omdat de ervaring leert dat dit de minimum hoeveelheid tijd is om al het huiswerk voor die dag af te krijgen.

Een middag huiswerkbegeleiding verloopt als volgt:

  1. Binnenkomst: de leerling legt al zijn/haar benodigde boeken en zijn/haar huiswerkmap klaar op tafel en weet welk huiswerk hij/zij moet maken of moet leren.
     
  2. Dagplanning: in de huiswerkmap maak ik als coach samen met de leerling een planning voor de dag en voor de hele week. Er wordt rekening gehouden met proefwerken en toetsen. 
     
  3. Werken: na het maken van de planning gaat de leerling aan de slag met zijn/haar huiswerk. Ik kijk regelmatig of alles goed gaat en de leerling kan altijd vragen stellen. Op afgesproken tijden wordt het huiswerk nagekeken en/of de leerstof overhoord
     
  4. Controle: nadat de leerling klaar is met een vak, controleert ik of al het huiswerk gemaakt of geleerd is en zet dan een paraaf in de huiswerkmap. Pas als de leerling al het afgesproken huiswerk af heeft, of de huiswerkbegeleiding is afgelopen, mag hij/zij naar huis.
     
  5. Evaluatie: Daarnaast werkt de leerling regelmatig aan hun competenties met mij als coach en wordt hun voortgang regelmatig geëvalueerd.
    Mochten er op een ander moment vragen zijn kan ik altijd benaderd worden voor een persoonlijk gesprek.